Dat Nederland in de stress gaat bij sneeuwval, de treinen daardoor uitvallen, vliegtuigen aan de grond blijven. Ontgaat de oosterburen niet.

Vrijdag avond zat ik in de kroeg met duitse vrienden en buiten was het wit. Zoals altijd komt van alles ten sprake ook hoe Nederland omgaat met een klein laagje sneeuw. Ze lachen ons uit echt keihard. Daar waar de wegen in Nederland niet helemaal schoon is. Rijdt hier Pietje pekel rond. Tja gewoon met de tractor.

We zijn als Nederlanders gewoon een stelletje schlemielen . Azijnzeikers ten top. Als je foto van een vuurkorf op Twitter plaatst met #vuurkorf. Dan weet je dat gelijk alle geiten wollen sokken in actie komen. Ach we hebben gisteravond 2kuub brandhout besteld. Tja de pijp moet toch roken.

Tja Nederland het land waar we ons over van alles druk maken. Behalve over ons zelf. Belazeren we ons zelf. Ja elektrisch rijden maar wel 2 keer op vakantie gaan met jawel een vliegtuig. De regering slaat toch zo door. Ze weten het zelf niet meer. Zou bijna ze willen uitnodigen in de kroeg waar ik gisteravond aan tafel zat. Helaas kan dat niet meer. Want de dame die de kroeg uitstekend runde denk wel aan haar zelf en kiest voor haar eigen ik. Helemaal een diepe buiging voor haar en dank voor de goede zorgen.

Dat bedoel ik dus. Mijn hart ligt ergens waar ik mezelf kan zijn. Waar ik niet opvalt of eigenlijk wel. Waar ik gewoon een fikkie kan stoken om het warm te krijgen. Waar geen codes gelden. Je rijdt niet of je rijdt wel. Tja Nederland is het echt het braafste jongentje van Europa. We worden gewoon uitgelachen. Niet omdat Nederland alles weet maar omdat ze denken dat ze goed bezig zijn..

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

Trending