Want een transportbedrijf zonder chauffeurs ???

Het is weer november, de donkere dagen zijn weer aanwezig, maar dat betekend ook dat de cao onderhandelingen gaan starten, de voorbereidende fases beginnen al, de eerste prikjes worden uitgedeeld, namelijk, dat het transport meer in de nacht moet gaan plaats vinden, ja daar is wel wat voor te zeggen, maar als de TLN en EVOFENEDEX dit aankaarten en hulp vragen aan de politiek, ja dat vindt de VVD het wel best, want natuurlijk hoe meer vrachtwagens de nacht in, hoe minder files er overdag zullen staan.

Makkelijk nagedacht zeg, want als je normaal kan nadenken, betekent dit gewoon, dat men wil, dat nachtwerk gelijk komt aan dagwerk, het heeft allemaal met geld te maken, maar vergeet men, dat in de nacht niet alleen chauffeurs moeten gaan werken, het logistieke gedeelte zal volop gaan draaien, vele mensen zullen moeten gaan zorgen dat de lading gepikt wordt, geladen wordt en ook weer gelost wordt en aangenomen wordt.

Bovendien is het personeel te kort, schijnbaar erg hoog en hoeveel chauffeurs willen in de nacht gaan rijden, want wat men ook vergeet, de files zullen zeker niet verdwijnen, omdat de nachtwagens in de ochtend terugkomen en dan graag naar huis willen, terwijl Nederland ontwaakt en te laat weg gaat om op tijd op hun werk te zijn, bedenk het maar wat de gevolgen zijn. Ik weet het uit eigen ervaring.

Het is gewoon vast een spelde prik van de werkgevers, want het respect voor de mensen die hard werken en daarvoor betaald willen worden, zal nog somberder worden, dan dat het al is, de vergoedingen staan al jaren stil, het salaris wordt al jaren stelselmatig laag gehouden, want nog zijn wij chauffeurs koploper in de lage basissalaris, kunnen wij het niet verdienen met 40 uur in de week.

Dan ook nog daarbij, de vele onderzoeken, dat nachtwerk slecht is voor het bioritme geld zeker niet voor ons, vele mensen kunnen niet tegen de donkere nacht, dat blijkt ook wel, door de vele lampen op de vrachtwagens, ja die zijn echt bang in het donker. Dit was een geintje hoor. Zo onderhand moet men eens gaan nadenken, goedkoper werken kan altijd, maar niet over de rug van de chauffeur, want een transportbedrijf zonder chauffeurs is geen transportbedrijf.

In elk bedrijf zijn vele schijven, ik ben van mening, dat die schijven een stuk kleiner kunnen, vele mensen achter een bureau, die niks met het transport hebben, maar geleerd zijn, de echte geleerden zitten achter het stuur en niet achter een bureau, maar tussen deze twee geleerden is een groot verschil, ja iets met geld.

Ik zeg een chauffeur rijdt elke dag, elke dag hoopt ie thuis te komen of op de plaats van bestemming, of je nou in de nacht rijdt of overdag, je hoopt dat elke dag weer mooi en genieten is, zonder ongelukken, zonder ellende, dat is tegenwoordig iets wat elke dag kan zijn. Dat mensen die geleerd hebben om zo goedkoop te werken, de veiligheid van vele mensen in gevaar gaan brengen omdat het geld oplevert, dat zijn prekers van de eigen parochie, dat zijn geen mensen die weten wat er op de weg gebeurd.

Gepubliceerd door

alexschrijftnl

Ik ben een chauffeur met een hobby schrijven. ik heb een eigen mening over dingen en daar kom ik voor uit en daarbij zal ik meer over eten gaan schrijven.

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.