De chauffeur is het visitekaartje van een bedrijf.

Die tweet zette mij aan het denken.

‘’Hoe dichter medewerkers bij klanten werken, hoe minder ze verdienen.

Hoe verder van klanten, hoe meer’’

Daarbij genomen het nieuws, dat chauffeurs te laat komen, bij bedrijven om te lossen, dat heel veel geld kost. Of de chauffeur er iets aan kan doen, dat ie al op tijd de waarschuwing heeft gegeven, via de boardcomputer dat ie het niet ging halen, maar degene die het bericht zou moeten lezen op kantoor net effe pauze aan maken was. Dus de chauffeur wanhopig en zenuwachtig aan het sturen is en het terrein oprijdt en al weet dat ie de volle laag gaat krijgen bij de incheckbalie. Blaffende ontvangstmedewerkers die denken dat ze alles zijn. De chauffeur staat daar maar, hij kon er niks aan doen. De brug was open, de spoorbomen gingen dicht, heb alles gedaan om hier op tijd te zijn.

Dan komt het mooiste, je moet weer een bericht sturen, je bloeddruk is al gestegen, je stuurt een bericht, mag niet lossen omdat ik 5 min te laat was, je krijgt heel snel antwoord terug, we gaan bellen met de klant, niks lees je over het laatste bericht, waar je melde dat je te laat zou komen.

De macht van iemand achter een computerscherm is groot, daarmee bedoel ik, mensen die achter een bureau zitten, degene die moeten zorgen dat de chauffeur kan werken, tuurlijk hebben ze recht op pauze, tuurlijk kan degene er ook niks aan doen, dat de brug open staat. Maar hij kan wel de ballen tonen om het bedrijf te bellen, de chauffeur komt te laat.

Maar dan hebben we ook nog andere situaties, de chauffeur moet om 5 uur in de nacht ergens lossen, maar meneer hoort de wekker niet. Verslaapt zich dus. Niemand maakt zich er druk over, dat de chauffeur pas om 09.45 uur vertrekt, knap te laat, ok de chauffeur zal het misschien nodig gehad hebben, maar je kan als planner of baas hier niks aan goed praten. Dat er klanten hun spullen niet meer krijgen, dat is eenmaal zo. Ik vind dat zelf vreemd, want plannen is ingrijpen. Daar wordt je toch voor betaald. Is de gedachte van de mens dan.

Waar gaat het toch fout tegenwoordig, waarom is er zoveel gezeik en gezeur, waardoor komt dat toch, heb ik in verleden wat fout gedaan soms, nee ik ben een chauffeur, waar is de waardering voor wat ik doe, denken we nou echt dat negatieve berichtgeving mensen gaat motiveren om vroeg hun bed uit te komen, dan door een afgekeurde politieagent achter dik glas te horen krijgen, u bent te laat, waardoor komt dat toch. Ben ik dan niet op tijd weggegaan of is de planning zo krap dat het niet anders kon.

Er zijn bazen op deze wereld die weten wat er gebeurd in het leven van een chauffeur, maar tegenwoordig worden die schaars minder, de mensen die bakken met geld verdienen omdat ze denken dat ze weten hoe de praktijk werkt, dat zijn mensen die nooit bij een klant zich hebben gemeld en een bak ellende over zich heen kregen. De chauffeur is het visitekaartje van een bedrijf. Dat vergeten mensen die ons leven bepalen.

Gepubliceerd door

alexschrijftnl

Ik ben een chauffeur met een hobby schrijven. ik heb een eigen mening over dingen en daar kom ik voor uit en daarbij zal ik meer over eten gaan schrijven.

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.