Een open brief, aan mensen die ons chauffeurs niet begrijpen.

26-12-2017.

Aan, alle verantwoordelijken die enigszins een mening hebben maar geen oplossing.

Deze open brief is voor de mensen die zich druk maken over het wel en wee van de vrachtwagenchauffeur die schijnbaar kampeert in zijn cabine. Een cabine die in de loop van de jaren door de fabrikanten een villa op wielen is gemaakt.

Een chauffeur leeft in zijn cabine, ja dat is een feit maar dat er mensen op deze aardkloot het lef hebben om mensen in hun riante cabines op pad te sturen van uit een land en dan ergens neerzetten in een land, waar de grootste twijfelaars van Europa wonen. Ja Nederland. Het land waar de meningen altijd aanwezig zijn en het liefst mensen afschieten met woorden.

Het CNV maar ook FNV, werkgeversorganisaties en de hele politiek zowel hier in Nederland als Europa, zijn er mee bezig, het overnachten in het weekend is niet toegestaan omdat het onmenselijk is, niet goed voor de chauffeur en levensgevaarlijk, vanwege de kans op overvallen te worden groot is, ja niet alleen de Oostblokkers hebben daar kans op maar ook alle andere chauffeurs uit Europese landen. Dus gewoon de gehele beroepsgroep.

Wat willen de verantwoordelijken nou bereiken, er moeten meer beveiligde parkeerplaatsen komen met gelegenheid tot slapen op een echt bed, beetje kort door de bocht genomen hoor. Waarom staan de trucks al jaren geparkeerd in weilanden en op de parkeerplaatsen langs de snelweg rond deze tijd. Ja de kersttijd, u kan ook wel begrijpen, dat ze er blijven staan tot na nieuwjaarsdag, want jullie denken toch niet dat de trucks die nu stilstaan van hun plaats afkomen.

Mijn vraag aan de verantwoordelijken.

Wanneer komt u eens met oplossingen in plaats van, constant het nieuws te brengen over het onmenselijke leven wat een chauffeur zou hebben, het leven wat hun wordt aangeboden door mensen ergens veilig in een grote villa, deze mensen verklaren dat ze vrijwillig op pad zijn, ja liegen is ook een vak. Maar waarom praat u constant over de Oostblokse collega’s en niet over de gehele beroepsgroep.

Waarom praat u niet in oplossingen, die u niet heeft, waarom wilt u dan zo graag in de aandacht staan, omdat u het niet weet. Niemand weet het hoe dit opgelost kan worden, schelden en tieren kunnen we allemaal natuurlijk. Maar u de verantwoordelijken, zijn al jaren 1 ding vergeten.

Ze zijn vergeten bij het begin te beginnen en dat is altijd bij de basis, maar daar is het nu te laat voor.

Dus beste CNV, FNV en werkgeversorganisaties de regering van Nederland en dat de Mensen van Europa. Wat is de oplossing wat gaan jullie doen om ons chauffeurs ja ons chauffeurs ons leven terug te geven, waar wij voor gekozen hebben, want zonder ons zijn jullie ook allemaal helemaal niks.

Met vriendelijke groet een chauffeur in hart en nieren.

Gepubliceerd door

alexschrijftnl

Ik ben een chauffeur met een hobby schrijven. ik heb een eigen mening over dingen en daar kom ik voor uit en daarbij zal ik meer over eten gaan schrijven.

Eén gedachte over “Een open brief, aan mensen die ons chauffeurs niet begrijpen.”

  1. Hallo Alex jij bent een chauffeur net als ik een hart in Nieren chauffeur bent en over de misstappen in het transport schrijft.En wat er allemaal moet gebeuren om het weer leefbaar te maken en ons chauffeursleven terug te geven.Waarom worden die grote bazen,investeerders opdrachtgevers niet aan de kaak gesteld om de leefbaarheid van de mensen die voor hun rijden normaal te maken.En deze mensen zoals nu met deze familiedagen bij hun gezin te laten zitten in plaats van in een kleine cabine ver van huis.En terwijl de grote bazen lekker in een verwarmde villa de kerst zit te vieren en totaal niet om zn medemens,want deze horen niet in hun cabine te bivarkeren.Maar hebben we hier een oplossing voor?Er is natuurlijk voor elk probleem een oplossing,maar oplossingen kosten tijd en geld.En zolang er geen oplossing voor komt gaat men gewoon door met de misstanden in het transportgroep zullen er mensen gedwongen thuis komen te zitten omdat ze liever goedkope chauffeurs hebben,dan goed opgeleide chauffeurs die wel duurder zijn maar wel kwaliteit leveren.Ook opdrachtgevers moeten aangepakt worden want ik zie steeds meer auto”s met witte platen bij supermarktketens rijden en terwijl dat met cabotagevergunning wettelijk niet mag uitvoeren,maar wordt er hier op gecontroleerd?En wat doet onze regering hier tegen,helemaal niks,nou ja ze hebben nu de 45 uur weekendrust die niet meer in de cabine mag worden gedaan.Ook wordt hier massaal op gecontroleerd????Maar loopt je als Nederland Transportland wat het vroeger was niet een beetje achter terwijl het in Duitsland,Frankrijk,belgie,Engeland,Oostenrijk al geruime tijd van kracht is en daar echt streng wordt gecontroleerd en boetes opgelegd.En zo lang Europa Niet op 1 lijn ligt zullen deze antwoorden nog heel lang op zich blijven wachten en gaan de hoge heren nog lekker door wantoestanden in het transport

    Like

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.